برای وارد شدن به تجارت بین المللی، پیدا کردن مشتری یکی از اولین موانعی است که باید بر طرف شود. خوشبختانه امروزه گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها حتی در آن سوی مرزها هم نیز فرصت های جدیدی کشف کنید. اگر قادر به یافتن مشتری نمی باشید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. بنابراین، پس از شناسایی محصولی که می خواهید به کشورهای خارجی مانند کشورهای آفریقایی صادر کنید، برای تکمیل تجارت واردات و صادرات خود به مخاطبین محلی احتیاج دارید. علاوه بر وجوه و امور حقوقی، هر صادرکننده برای وارد کردن کالاهای خود در بازارهای محلی به یک وارد کننده نیز نیاز دارد. می توانید مشتریانی را پیدا کنید که به کالاهای متنوعی علاقه مند هستند و سود شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. در ادامه با گروه پارسا 7 همراه باشید تا با راه های اصلی جذب مشتریان بین المللی و موفقیت در بازارهای جهانی آشنا شوید.

جذب مشتریان بین المللی

 تحقیقات درست به منظور جذب مشتریان بین المللی

به منظور جذب مشتریان بین المللی و ورود به بازارهای جهانی تحقیقات درست و کامل نقش مهمی را ایفا می کند. البته اولین گزینه تحقیقات آنلاین است که می تواند اطلاعات زیادی در مورد روند تجارت بین المللی آینده شما به شما ارائه دهد. تعداد زیادی وب سایت و تالار گفتگو وجود دارد که می تواند به شما در این راه کمک کند، علاوه بر آن بسیاری از واردکنندگان محلی نیز مانند شما در صفحات آنلاین به دنبال صادرکنندگان خارجی می گردند!
پورتال صادراتی B2B شما راهی جهت گفتگو و مذاکره با سایر وارد کنندگان به شمار می رود. کالاهای زیادی در کشورهای دیگر مورد نیاز است و شما می توانید بازار را به بهترین وجه ممکن در دست بگیرید. در صورتیکه راه ارتباطی درستی با یکی از وارد کنندگان آن کشور داشته باشید.

البته توجه کنید که در دنیای آنلاین کلاهبرداران زیادی وجود دارند، از این رو باید تمامی جوانب ایمنی را در زمان مذاکره در نظر بگیرید. با این حال، پس از مدتی، شما قادر خواهید بود واردکنندگان واقعی را از کلاهبرداران بالقوه تشخیص دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واردکنندگان، می توانید یک وب سایت معتبر و حتی نظرات آن را مورد بررسی قرار دهید.

ارتباط با سایر صادرکنندگان نیز به شما کمک می کند. می توانید با صادرکنندگان خارجی دیگر مانند خود تالار گفتگو با موضوعات مختلف پیدا کنید. از نتیجه ی این کار ممکن است شگفت زده شوید، چرا که بسیاری از صادرکنندگان موفق می توانند شما را به یک وارد کننده خوب و قابل اعتماد معرفی کنند. اگر محصولاتتان متفاوت از سایر محصولات دیگر صادر کنندگان باشد، شانس بالاتری در دیافت کمک از صادر کنندگان دیگر دارید، زیرا این نوع تجارت مبتنی بر رقابت زیاد با آنها نیست. در چنین تالارهای گفتگو فعال و هوشیار باشید و سعی کنید گزینه های خود را قبل از شروع همکاری جدی با مشتری بالقوه مورد بررسی قرار دهید.

جذب مشتریان بین المللی

سرمایه گذاری هوشمند در نام تجاری

قبل از اینکه به دنبال واردکننده برای انجام تجارت صادرات و واردات باشید، باید سرمایه گذاری هوشمندی در نام تجاری خود انجام دهید. با سرمایه گذاری در شهرت برند خود، شرکتتان را برای مشتریان خود جذاب کنید و از این رو راه را برای ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان بین المللی هموار کنید. برای این کار کافی است از یک وب سایت حرفه ای و محتوای درست و بهینه استفاده کنید تا در افزایش رنک سایت و متناسب با آن افزایش تعداد مشتری به شما کمک کند. از کلمات کلیدی و پیوندهای محبوب در بین بهترین موتورهای جستجو استفاده کنید. همه این ترفندها و نکات را می توانید با استخدام یک تیم SEO حرفه ای انجام دهید تا در دراز مدت موفقیتتان تثبیت شود.

این یک سرمایه گذاری هوشمند و مناسب است، بخصوص اگر قصد دارید به بازارهای خارجی وارد شوید. وب سایت رسمی شما باید اطلاعات مهمی در مورد شرکت شما مانند اطلاعات تماس و پیشنهادات برای خریداران آینده داشته باشد. به خاطر داشته باشید که مشتری های شما باید همه موارد مورد نیاز خود را در وب سایت شما پیدا کنند زیرا این کارت ویزیت شماست.

داشتن یک تیم روابط عمومی حرفه ای در ساخت یک برند معروف کمک زیادی به شما می کند. همچنین، استفاده از استراتژی های مختلف می تواند از دیدگاه بازاریابی شانس موفقیت شما را افزایش دهد. بخش روابط عمومی شما، استراتژی های مختلفی را بررسی می کند تا شعار تبلیغاتی درستی را برای شما ایجاد کند.

این نوع بازاریابی به شما کمک می کند تا با ورود به بازار، به سرعت مشتریان خود را در سراسر جهان تشخیص دهید و به سمت خود جذب کنید و حتی تجارت خود را هم نیز توسعه دهید. نام تجاری شما اهمیت بالاقوه ای دارد زیرا باید به راحتی در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته شود.

زبانی که در تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می کنید نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. سعی کنید قبل از تبلیغات در یک کشور خاص، از زبان های محلی آنها آگاه شوید. در آفریقا همیشه از انگلیسی و فرانسوی استفاده کنید زیرا هر دو زبان بسیار متداول هستند. همچنین می توانید برخی از کلمات محلی را به کمپین خود اضافه کنید تا مشتریان بیشتری با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند.